tweede dag aan het werk - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Erik Jan Scheffer - WaarBenJij.nu tweede dag aan het werk - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Erik Jan Scheffer - WaarBenJij.nu

tweede dag aan het werk

Blijf op de hoogte en volg Erik Jan

24 Juli 2012 | Nederland, Emmen

Internetverbindingen zijn een probleem. Gelukkig mag ik even gebruik maken van de computer van een collega.
Gisteren was het een hele rustige dqg omdat alle gendarmes gepland stonden voor de grote schoonmaak, auto's wassen, burau uitvegen en dweilen en de tuin werd bijgewerkt.

Om 11 uur bij de burgemeester komen voor de introductie en 's middags op patrouille.

De brand in de Pyreneeen is duidelijk zichtbaar. Zelfs af en toe kleurt de rook rood vanwege de vlammen. Blusvliegtuigen vliegen af en aan.
Vanmorgen waren zelfs de bergen niet meer te zien. De brandlucht was te ruiken. Volgens de laatste berichten lijkt de brand momenteel onder controle.

Vanmorgen ging ik weer mee op patrouille. De schade moest worden opgnomen van een aanrijding. Een auto was zwaarbeschqdigd als ook de auto van de veroorzaker. Deze is achtergebleven, de dader was er lopend vandoor gegaan. Zal wel weer drankgebruik zijn, een serieus probleem hier.

Vervolgens moesten we voor een huiselijk geweldzaak een vrouw helpen haar spullen uit huis te halen. Een mes op tafel, een knaap van een revolver voor het grijpen en een doorgeladen riotgun in de hoek.
Die liggen nu dus in het bureau, want ook in Frankrijk wordt dat niet toegestaan.
En het is nog steeds ochtend. Ik word geroepen om weer mee te gaan

• 24 Juli 2012 - 16:34

Hoi Vanuit Een Warm Nederland.:

Ja jong leuk eens wat anders, nou ja anders, de ingredienten zijn hetzelfde omstandig heden ook alleen de omgeving is anders.
    Maar petje af dat je het voor elkaar hebt gekregen en gegaan bent. Want hoe dan ook het is een uitdaging.
    Misschien hebben ze daar een leuke route voor ons.
    Ik verveel me hier rot hele dag motorrijden, daarna in de hangmat bier drinken. Het is afzien hier.

grtjs wrnr.

• 25 Juli 2012 - 09:11

Herman:

Erik Jan, je Frans kan er alleen maar beter op worden en ik begreep dat Rachma ook al op zijn Frans bezig geweest was, geweldig zo'n avontuur. Veel plezier daar. Ave Herman.

• 25 Juli 2012 - 09:28

Markus:

Goedemorgen mooi,

Klinkt allemaal heel gezellig, en dat onder de strakke Franse hemel... Ik ben jaloers!!! Afgelopen jaar hebben wij een dorpje terug gebivakkeerd, dus het gegeven dat jij daar nu hulpsheriff bent is natuurlijk super grappig. Mocht je besluiten dat het tijd is voor aflossing dan wil ik met alle liefde ruilen!

Ik lees graag je vorderingen en belevenissen. Veel plezier en de groetjes uut Holland