Werken bij de Gendarmerie - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Erik Jan Scheffer - WaarBenJij.nu Werken bij de Gendarmerie - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Erik Jan Scheffer - WaarBenJij.nu

Door: erikjanscheffer

Blijf op de hoogte en volg Erik Jan

18 Juli 2012 | Nederland, Emmen

Al jaar en dag is Frankrijk mijn favoriete vakantie en vooral motorland.
Ik vind het een mooi en groots land met al zijn verschillende landschappen, oude dorpen en gebouwen maar vooral ook de bergen. Ik houd van de fransen met hun gewoonten en hun taal.
Ik spreek zelf inmiddels dan ook redelijk ( een beetje ) frans.

Naast de bekende taalcursussen ben ik in 2003 ook naar een frans taalinstituut in Chambery geweest om het niveau wat bij te spijkeren.
Toen na een kleine 2 weken wist ik het zeker: als ik de kans krijg om eens een keer in Frankrijk te kunnen werken ga ik dat doen.

Het gaat gebeuren:
ik ga van 23 juli t/m 24 augustus in Argelès sur Mer werken bij de Gendarmerie.
Argelès sur Mer is een kustplaats aan de Middellandse Zee vlak bij de Pyreneeën / Spanje. Dit stadje wordt druk door toeristen bezocht. Vanwege de vele nederlanders die daar komen, ga ik de Gendarmerie helpen.
Met name vanwege de taalproblemen.

Op zich is het niet vreemd dat politiemensen in het buitenland werken. Dit gebeurd in Europa al jaren zoals bij de EK-voetbal of in Nederland bij de TT in Assen. Bij de TT staat de duitse en engelse politie ons bij vanwege de grote aantallen bezoekers van die landen.

Ik ga proberen de komende weken mijn ervaringen bij te houden

Verslag uit: Nederland, Emmen

13 Augustus 2012

Mon Capitaine
Erik Jan

Voor het eerst ga ik werken in Frankrijk. Frankrijk is al jaren mijn meest geliefde vakantie en motorland. Ik ben dol op het land, de fransen en hun gewoonten. Het frans spreek ik inmiddels dan ook redelijk. Om ooit eens onder de fransen te kunnen leven en werken was altijd al een wens voor mij. Ik word als agent gedetacheerd in de kustplaats Argeles sur Mer van 23 juli t/m 24 augustus. Ik ben de Gendaremrie behulpzaam in dit toeristische gebied waar veel nederlandse toeristen hun vakantie vieren.