Woensdag 1 augustus - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Erik Jan Scheffer - WaarBenJij.nu Woensdag 1 augustus - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Erik Jan Scheffer - WaarBenJij.nu

Woensdag 1 augustus

Blijf op de hoogte en volg Erik Jan

01 Augustus 2012 | Nederland, Emmen

eerst maar mopperen op de MCDO. WIFI van MCDonalds sucks. Het is zo traag dat het niet eens werkt.

Inmiddels is het woensdag 1 augustus en heb ik al wat diensten gedraaid, ochtend, dag en nachtdiensten.
De nachtdiensten zijn het zwaarst. Om 19.00 uur begint de telefoonddienst tot 00.00 uur. Is er eerder een melding dan kom je in dienst. Dit gebeurd vaak. De nachtdienst van 00.00 uur tot 03.00 uur is daadwerkelijk surveileren en meldingen rijden. Eigenlijk is het een horecadienst op en rondom het uitgaansgebied en het strand. Om 01.00 uur wordt het strand leeg geveegd. Dit vanwege de grote machines die het strand schoonmaken, maar ook voor de nachtrust. Om 02.00 uur zijn de kroegen dicht. Er wordt dan opgelet dat er niet te veel lawaai meer wordt gemaakt en iedereen wordt aangemaand naar huis te gaan.
Het optreden van de Gendarmerie is duidelijk anders dan bij ons.
Geen discusie, maar doen wat er verteld wordt, stil zijn, T-shirt aandoen en vooral niet met je dronken kop gaan / blijven liggen. Een enkele dronkenlap die dat toch probeert krijgt daar direct spijt van.
Standaard lopen ze hier met grote bussen pepperspray en met geweren met ruberenkogels rond.
Gelukkig hebben ze dat tot nu toe niet nodig gehad. De sfeer tussen uitgaanspubliek en Gendarmerie onderling is ontspannen maar ook met respect.
De enkeling die met zijn dronken kop zich niet gedraagd wordt gauw afgevoerd door zijn maten om erger te voorkomen. Het blijft dan ook rustig op een af en toe enkele uitgedeeld tik van de Gendarmerie. Ik geloof niet dat daar achteraf veel papierwerk bij komt kijken.
Van 03.00 uur tot 07.00 uur is er dus weer telefoondienst. Gelukkig ben ik nog niet één keer na 3 uur gebeld. 's middags heb je standaard weer een 14.00 - 19.00 uur dienst.

Inmiddels is mij bekend gemaakt dat de Frans minister van Binnelandsezaken aanstaande vrijdagmiddag het bureau in argelès
sur Mer komt bezoeken. Ik word daar bij betrokken. Hij wil o.a. van mij weten hoe het werken hier is en wat de meerwaarde daarvan is. En we komen samen op de foto. Ik ben benieuwd......wordt vervolgt

  • 01 Augustus 2012 - 21:06

    TFB:

    Wij zijn ook erg benieuwd!

    Die verhalen van jou zijn trouwens net de hoofdstukken uit een spannend jeugdboek haha

  • 01 Augustus 2012 - 22:04

    Benno Ter Haar:

    Erik Jan prachtig dat het gelukt is om in Frankrijk dienst te doen. Ik benijd je maar helaas frans is echt mijn taal niet. Wat ik zo lees van kou heb je het prima naar je zin. In de vrije tijd natuurlijk nog een beetje motorrijden neem ik aan. Nou succes daar en ik spreek je.

  • 02 Augustus 2012 - 01:26

    Le Markus:

    He Eric-Jean,

    Jij doet het leuk daar wa? Tot wanneer blijf jij daar of kom je gewoon nooit meer terug? Wij hebben hier aanstaand weekend the gay parade (the kanaal parade....) dus jij bent ook hier hard nodig. Ik zeg de g

  • 02 Augustus 2012 - 08:22

    Soes:

    Ha Wouter,

    Superleuk om te lezen wat je allemaal uitvoert en de verschillen tussen beide landen. (lijkt het verschil tussen de regio en spoorwegpliesie hier, maar nou zeg ik vast iets heel fouts). Heel veel plezier daar en steek er lekker veel van op, weertechnisch gezien zou ik toch proberen om het lang vol te gaan houden in het zonnige zuiden.

    Mzzl Soes

  • 02 Augustus 2012 - 10:17

    Herminator:

    Ik wil ook met jou op de foto..
    Plezier en werk ze, groeten, Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmen

Werken bij de Gendarmerie

Recente Reisverslagen:

02 September 2012

Nabeschouwing

22 Augustus 2012

Het zit erop!

19 Augustus 2012

Eindelijk even iets anders

16 Augustus 2012

Mon Capitaine deel II

13 Augustus 2012

Mon Capitaine
Erik Jan

Voor het eerst ga ik werken in Frankrijk. Frankrijk is al jaren mijn meest geliefde vakantie en motorland. Ik ben dol op het land, de fransen en hun gewoonten. Het frans spreek ik inmiddels dan ook redelijk. Om ooit eens onder de fransen te kunnen leven en werken was altijd al een wens voor mij. Ik word als agent gedetacheerd in de kustplaats Argeles sur Mer van 23 juli t/m 24 augustus. Ik ben de Gendaremrie behulpzaam in dit toeristische gebied waar veel nederlandse toeristen hun vakantie vieren.

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 32941

Voorgaande reizen:

02 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

op herhaling Saint-Gilles-croix-de-vie

20 Juli 2012 - 29 Augustus 2012

Werken bij de Gendarmerie

Landen bezocht: