zondag 29 juli - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Erik Jan Scheffer - WaarBenJij.nu zondag 29 juli - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Erik Jan Scheffer - WaarBenJij.nu

zondag 29 juli

Blijf op de hoogte en volg Erik Jan

29 Juli 2012 | Nederland, Emmen

Na diverse pogingen bij de McDo blijkt dat de wifi daar zo traag is dat het niet lukt om het verslag bij te werken.

Gelukkig is nu een computer op het burequ vrij dat ik daar even gebruik van mag maken.

Er is hier geen verschil in de bezetting van het bureau op zondag. Er staan weer rijen burgers voor de balie. Met name doet men aangifte van diefstal. Men heeft hier veel last van zigeuners / Roemenen. Dit staat ook hoog op de agenda van de politiek.

Donderdag heb ik een bezoek gebracht aan Le Groupement Perpignant en uitleg gekregen over hun organisatie en enkele onderdelen daarvan bezocht

Afgelopen vrijdag nacht heb ik dienst gedaan van 22 uur tot 03 uur. Vooraf vanaf 19 uur en na 3 uur is het een telefoondienst. Eigenlijk zou ik nachtdienst hebben van 00.00 tot 04.00 uur. Omdat de Police Municipal assistentie had gevraagd vanwege een groep lastige en agressieve franse jongeren werden we dus eerder in dienst geroepen.

De nacht zelf was een horecadienst, vergelijkbaar als bij ons. Het uitgaans centrum ligt tegen het strand. Naast de normale incidentjes, jongeren die ladderzat voor wat onrust zorgen, hebben we enkele wel erg jonge hollandse meisjes ontzet vanwege de erg opdringerige ( met name noordafrikaanse ) oudere jongens. De meiden van 17 jaar dachten rustig op het strand te kunnen zitten. Het liep al richting een aanranding.
De meiden waren dankbaar dat ze vrij konden weggaan.

De Gendarmes valt het op dat het met name de Hollandse blonde meisjes zijn die vaak meegelokt worden naar zogenaamde "feestjes". Ze zijn vaak zelfs onder de 18 jaar en hebben geen idee, ook vanwege de taal, waarin ze terecht komen.

Zaterdag hebben we overdag lopend gesurveilleerd langs het strand en de drukke winkelstraatjes. De nederlandse fysiotherapeuten kunnen het nog druk krijgen vanwege de van verbazing verdraaide nekken :)

Vannacht draai ik weer een horecadienst.

• 29 Juli 2012 - 11:57

Hens:

Mooi om te lezen wat je mee maakt en hoe je het daar beleeft.
    Groet Hens

• 29 Juli 2012 - 11:57

Hens:

Mooi om te lezen wat je mee maakt en hoe je het daar beleeft.
    Groet Hens

• 29 Juli 2012 - 23:22

29-07-2012:

Hee ErikJan, toppie daar hoor !! Kom je daar nog aan motorrijden toe in je vrije tijd ?

• 29 Juli 2012 - 23:22

Bé:

verdorie de naam viel weg.... groeten

• 31 Juli 2012 - 13:21

Hoi Erik Jan:

Super om te lezen wat je belevenissen zijn. Surveilleren op de motor in Frankrijk, behoort dat nog tot de mogelijkheden?

Groetjes Yvonne Moes

• 31 Juli 2012 - 19:55

Bert:

En wij dachten nog wel aan een snoepreisje met veel tijd voor van alles behalve werken. Maar het lijkt wel of je echt wat moet doen daar!

Bert

Mon Capitaine deel II

13 Augustus 2012

Mon Capitaine
Erik Jan

Voor het eerst ga ik werken in Frankrijk. Frankrijk is al jaren mijn meest geliefde vakantie en motorland. Ik ben dol op het land, de fransen en hun gewoonten. Het frans spreek ik inmiddels dan ook redelijk. Om ooit eens onder de fransen te kunnen leven en werken was altijd al een wens voor mij. Ik word als agent gedetacheerd in de kustplaats Argeles sur Mer van 23 juli t/m 24 augustus. Ik ben de Gendaremrie behulpzaam in dit toeristische gebied waar veel nederlandse toeristen hun vakantie vieren.

Actief sinds 18 Juli 2012